Vad gör man när inget händer?
Ibland känns det som en affär har gått i stå. Beslutsfattaren svarar inte i telefon eller på mail. Ringer inte upp när du lämnar meddelande. (Visst, jag håller med, för det egna varumärkets skull borde de göra det även om de inte har fattat något beslut eller fattat ett, för din del, negativt beslut. Men det är annan diskussion).
I de lite större affärerna är det vanligt att andra personer är inblandade. Detta kan vara tekniker, projektledare, användare etc. Som inte är ytterst beslutsfattande.
Ring någon av dem och diskutera någon detaljfråga i affären/offerten som rör dennes område. T ex: "Jag kom att tänka på ....... angående......" eller "Jag blev lite osäker på om ...... blev rätt i offerten?"
Efter en stunds diskussion om detaljer kan du leda in samtalet på läget i processen: "Hur går det för er förresten? Vi har inte hört något på ett tag? Visst var det så att ni ville komma igång i .....".
Lycka till! 😊
Kategorier
Prenumerera på mitt nyhetsbrev
Sälj mer, till fler utan att jobba mer. Ta del av mina säljtips.
0 kommentarer
Lämna en kommentar
Vänligen logga in eller registrera dig för att skriva en kommentar