Kalla samtal fungerar inte...
...om man inte gör rätt. 🙂
Vad är då viktigt att tänka på när du kontaktar kunden per telefon första gången?
Hur tänker du när det ringer en okänd person till dig?
Enligt forskning inom området finns det fyra saker som kunden tänker när de tar emot ett samtal från en någon de inte känner.
· Vem är det som ringer?
· Har jag tid att prata?
· Vad vill den här personen?
· Är det något som intresserar mig?
Ju snabbare du kan besvara dessa frågor, desto större chans till ett gott första intryck. Jag vill påpeka att telefonkommunikation är något som är personligt.
Du har ett visst ordförråd och använder ett visst tonläge oftare än andra. Det är viktigt att du skapar ditt eget sätt att genomföra telefonsamtal på.
Metod vid kalla samtal ☎️
Här följer en övergripande modell som jag använder när jag ringer personer som jag inte har träffat eller har något slags relation med = ett kallt samtal.
1. Presentation – namn och företag.
2. Första samtalsreferens.
3. Be om tillträde.
4. Bakgrund/branschexpertis.
5. Väcka intresse/vi kan hjälpa.
6. Boka möte.
Lycka till! 😄
Kategorier
Prenumerera på mitt nyhetsbrev
Sälj mer, till fler utan att jobba mer. Ta del av mina säljtips.
0 kommentarer
Lämna en kommentar
Vänligen logga in eller registrera dig för att skriva en kommentar