Sista intrycket!
När vi talar om affärsmöten så talar vi mest om vikten av att göra ett gott första intryck. Man skall vara i tid, rätt klädd, ta i hand etc.
Det talas dock sällan om det sista intrycket vi ger när vi lämnar kunden.
Det borde väl vara så att kunden minns det mer än första intrycket?
Tre tips i slutet av affärsmötet:
1. Se till att du sammanfattar mötet så att ni är överens om nästa steg.
2. Skjut in stolen.
3. KAFFEKOPPEN!!! ☕ Ta med din kaffe/tekopp, eller gör ansatsen till det. (Ibland säger kunden: Jag tar hand om det).
Det här signalerar att du har kontroll på dig själv och vad du gör. På samma sätt som du kommer att ha kontroll över den leverans eller det uppdrag du/ni skall göra för kunden.
Kategorier
Prenumerera på mitt nyhetsbrev
Sälj mer, till fler utan att jobba mer. Ta del av mina säljtips.
0 kommentarer
Lämna en kommentar
Vänligen logga in eller registrera dig för att skriva en kommentar